wtorek, 6 sierpnia 2013

Moja mama mnie nie kocha

"Nie ważne jak często mama powie ci, że cię kocha jeżeli sama nie potrafi kochać samej siebie. Wtedy to co mówi pozostaje słowami, ale nie przekłada się to na poczucie, że jesteś kochany.
Z drugiej strony, jeżeli twoja mama jest wewnętrznie radosna, życzliwa i cieszy się po prostu tym, że jest, to nie musi nic mówić. Wystarczy, że będziesz blisko niej, żeby czuć się kochanym."
B. Pawlikowska "Księga kodów podświadomości"

Chciałabym zobaczyć Twoją minę..po przeczytaniu tego tekstu
Ja całe życie okłamywałam samą siebie, że mama mnie kochała..że ja kochałam swoje dzieci.
Nie chodzi mi, o biczowanie..mojej matki, czy siebie, właśnie za to.
Moja mama nie kochała siebie..i ja kiedyś nie kochałam siebie..
To od niej się tego nauczyłam..a ona od swojej mamy
Doświadczyłam odrzucenia..braku miłości już chwilę po poczęciu. Moje dzieci też :( (może kiedyś znajdę słowa aby opisać..skąd to wiem)
Czułam się nie kochana, bałam się, że chce mnie skrzywdzić i strasznie mocno pragnęłam bezpieczeństwa..którego od niej nie potrafiłam dostać.
Podobne uczucia.."podarowałam" swoim dzieciom. Brak akceptacji, strach, poczucie niższości, brak wiary w siebie.
Czy o to mi chodziło? czy tego dla nich chciałam? czy byłam świadoma tego co im daję?
NIE!! podobnie jak moja mama..jej mama.....itd
Słowa to za mało.
Kochać siebie to wszystko.






8 komentarzy:

  1. niezwykle ważne... a ja jak zwykle wzruszona..

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak dużo mi w tym momencie Babko uświadomiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten strach jest i we mnie. Tylko jak go z tamtąd wygnać na zawsze? Co zrobić, by pokochać i siebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co Ty masz zrobić?
      Tylko Ty znasz odpowiedź.
      Co ja zrobiłam?
      Przestałam się oszukiwać, że żyję..działam dla innych.
      Wszystko co robię, robię dla siebie. Zaczęłam dbać o siebie jak o największy skarb, dar. A strach? gdy działam mimo niego, zmniejsza się a z czasem znika.
      Powodzenia :)

      Usuń
  4. Ja mam już to za sobą, ale wiem co to znaczy, wiem jak bardzo boli brak miłości i wsparcia od matki. Ale wiem też, że nie można komuś dać czegoś czego się nie ma. Moja mama nie ma miłości nawet do samej siebie, więc jak mogła mi ją dać. Na szczęście moja pustka została zapełniona przez najlepszego rodzica, jakim jest dla mnie Bóg i teraz mogę kochać siebie i innych. I mogę dawać miłość i wsparcie mojej mamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za Twoje słowa.
      Są dla mnie bardzo ważne.
      pozdrawiam :)

      Usuń

Babulka dziękuje za opinie!